آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام!
اپلیکیشنی که زندگی بسیاری از ما را زیر و رو کرد … از همان روزهای اول، هنرمند خلاق درون ما را هدف قرار داد. خوب یادمه! از همه عکس گرفته شد … همه دنبال عکس هنری بودند 🙂
اما امروزه اینستاگرام از این گفتگوها فراتر رفته است… دیگر نمی توان به عنوان یک اپلیکیشن ویرایش و انتشار عکس به آن نگاه کرد. برای همین اینجایی!
ما و شما اکنون در این مقاله یکدیگر را پیدا کرده ایم تا بفهمیم تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ چگونه در اینستاگرام محتوا تولید کنیم؟ استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بیاموزید و نحوه کسب درآمد با آن را بدانید. (البته در انتهای مطلب کمی هم به نحوه سفارش و هزینه تولید محتوا در اینستاگرام اشاره کرده ایم.)
دست بده که دیر شده!
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و به هر چیزی که در آن به اشتراک گذاشته میشود، محتوا میگویند. حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشتهای را در آن بگذارید، تولید محتوا کردهاید.
پیشنیازی برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام
(بیایید فرض کنیم که قصد تولید محتوای چشم نواز را دارید، نه محتوای زرد)
حالا که در ابتدای این مقاله جذاب شدید، یک پیشنهاد برای شما داریم!
همه ما می دانیم که درآمد مردم از اینستاگرام غیرقابل باور است، بنابراین هیچکس دوست ندارد تمام وقت در اینستاگرام کار کند و میلیون ها دلار به جیب بزند.
اگر شما هم همین هدف را دارید پیشنهاد می کنیم سری به «دوره آموزشی اینستاگرام» بزنید و موضوعات/توضیحات آن را مرور کنید. این بدون شک کامل ترین و حرفه ای ترین دوره ای است که می توانید پیدا کنید. این هم تیزر فیلم دورهمی داغ اینستاگرام
هدفتان از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
هر کسی میتواند در اینستاگرام محتوا تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی داشته باشد، اما هدف یکی است:
دیده شدن و کسب درآمد
(البته سریال هایی هستند که برای خودشان صفحه ای باز می کنند و در آن فعال هستند)
اما یک کسب و کار معمولا یا می خواهد آگاهی از برند خود را افزایش دهد یا می خواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد. هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
یک فرد معمولی یا علاقه مند به وبلاگ نویس شدن است یا می خواهد محتوای آموزشی یا سرگرم کننده تولید کند.
البته اگر ایده جدیدی در ذهن دارید می توانید خلاق باشید و همین کار را انجام دهید.
مهم نیست هدف شما چیست، این به شما بستگی دارد 🙂 مهم این است که هدف خود را به خوبی بشناسید، زیرا هر قدم دیگری که برمی دارید به آن نقطه بازمی گردد. پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، از شما دعوت می کنیم تا با یک گوشی جدید در دوره تولید محتوا شرکت کنید و مانند حرفه ای ها، جذاب ترین محتوا را تنها با این گوشی موبایل ایجاد کنید. از ویرایش عکس و فیلم گرفته تا ساخت تیزرهای تبلیغاتی و طراحی پست و استوری و … در این دوره به شما آموزش می دهیم.
چرا در اینستاگرام باید تولید کنیم؟
ساده است … زیرا هم اکنون بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی در این اپلیکیشن حضور دارند. چه چیزی بهتر از تولید محتوایی که حتی 10 درصد از این افراد ما را ببینند، کسب و کار ما را بشناسند یا حتی تأثیر کمی روی آنها داشته باشند. البته دلایل زیر را نیز نباید فراموش کرد:
- زیرا پنجره بزرگ بازاریابی رسانه های اجتماعی را به روی شما باز می کند.
- می توانید با مخاطب تعامل داشته باشید.
- بررسی رقبا بسیار آسان تر خواهد بود.
- تولید محتوا در اینستاگرام شما را خلاق تر می کند.
- با اینفلوئنسر مارکتینگ می توانید کسب و کار خود را زیر و رو کنید.
- (تبلیغات در اینستاگرام روش خاص خود را دارد پس حتما مقاله کاملترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید)
- اینستاگرام خود ابزاری به نام Insight دارد که رفتار فالوورهای شما را تحلیل می کند و به شما آمار می دهد.
- و صدها دلیل دیگر … ممکن است شخصی به دلیل علاقه به اینستاگرام برود.
حالا که فهمیدیم تولید محتوا در اینستاگرام چیست، هدف خود را می دانیم و دلیل حضورمان در این شبکه اجتماعی برایمان مشخص شده است، جرأت می کنیم شیرجه بزنیم.
انواع تولید محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. به عنوان مثال، هرچه متن بیشتری در توییتر ببینید، عکس ها و ویدیوهای بیشتری در اینستاگرام می بینید.
ساختار محتوای اینستاگرام به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شود: انواع تولید محتوا در اینستاگرام
- پست (عکس یا فیلم)
- داستان (عکس یا فیلم)
- IGTV (ویدیوی طولانی)
- زنده (ویدیو زنده)
در هر ساختار محتوایی که تولید می کنید، سه چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
در صفحه اینستاگرام خود چه محتوایی تولید کنیم؟
در اینستاگرام تولید کنید که ارزش دیدن داشته باشد. به یاد داشته باشید که مخاطب بدون فکر صفحه اینستاگرام را بالا می کشد. (ناوبری بدون ذهن)
بنابراین باید چیزی به او نشان دهید تا توجه او را جلب کند و انگشت او را روی پست شما نگه دارد، حالا فرصتی برای گرفتن لایک یا کامنت از او داشته باشید.
اما چه یک صفحه تجاری داشته باشید یا بخواهید در زمینه های مختلف وبلاگ داشته باشید. محصول شما در اینستاگرام باید سه دسته کلی زیر را پوشش دهد:
1 . ارزش ایجاد کند
این بدان معناست که شما باید محتوایی تولید کنید که درد مخاطبانتان را التیام بخشد. باید به آنها کمک کنید تا اعتمادشان را جلب کنند.
2 . ایجاد تعامل کند
هدف از همه پست ها و استوری هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید ایجاد تعامل است. اصولا یکی از دلایلی که ما وارد اینستاگرام شدیم، ارتباط نزدیک ما با مخاطبان هدفمان بود. بنابراین، پستهای خود را طوری طراحی کنید که فالوورهایتان را جذب کنند.
3 . برند خودتان یا دیگری را پروموت کند
کسب و کارهایی که برای رضای خدا از صفحه اینستاگرام استفاده نمی کنند. آنها قطعاً می خواهند برند خود را تبلیغ کنند. وبلاگ نویسان همچنین باید در ازای تلاش خود و اعتباری که از طرفداران خود به دست می آورند، از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند. بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای طراحی پست های خود، فراموش نکنید که صدای برند خود را به مخاطبان هدف منتقل کنید.
هنگام تولید محتوای اینستاگرام خود باید به این سه موضوع توجه کنید. فقط مراقب باشید آنها را بارها و بارها انجام ندهید. (مثلاً نباید دو تبلیغ پشت سر هم ارسال کنید!)
24imau